Logo og firmaprofil

Logodesign

En logo er firmaets ansikt utad. En god logo fanger essensen av firmaet deres og kommuniserer dette tydelig. Er firmaet seriøst eller lekent? Tradisjonelt eller moderne? En god logo er tidløs, lett gjenkjennelig, fungerer på skjerm og i trykksaker, i liten og stor størrelse, i sort-hvitt og i farger.

 

Firmaprofil

En firmaprofil er mye mer enn en logo. Mens logoen er ansiktet favner firmaprofilen hele firmaets identitet. Og det handler rett og slett om å skape gjenkjennelse og få firmaet til å skille seg ut fra andre firmaer. Har du tenkt over hva som gjør at ditt firma skiller seg ut? Og hvordan mottakeren kan se at annonsen i avisa er fra samme firma som websiden de besøkte i forrige uke? Det er ikke tilfeldig.

Det er sju elementer som skaper firmaprofilen; firmanavnet, logoen, eventuelt et symbol, farger, andre design-elementer, typografi og en designmanual som binder det hele sammen. Så enkelt – men likevel ganske komplisert. 

Maria of the North kan hjelpe dere med en designpakke som gjør firmaet gjenkjennelig uansett om kundene møter dere i butikk, på nett, gjennom en brosjyre, et brev eller på messe.

 

Ta kontakt, så finner vi den løsningen som passer best for nettopp deres firma.

Nyeste fra portfolioen